Комунальне підприємство буде ефективним, якщо люди допомагатимуть

розміщено в: Новини, Події | 0

Нещодавно Галину Чуб’юк призначили директором комунального підприємства «Агентство розвитку Гощі». Галина Іванівна протягом 30 років працювала у сфері побутового обслуговування населення. Вона організувала й на початках очолила КП «Агентство розвитку Гощі». Сьогодні жінка повернулася в КП, щоб налагодити його роботу, розширити формат діяльності й показати, що належне функціонування комунального підприємства – запорука благоустрою селища

Галино Іванівно, що найперше зробили, коли знову очолили КП «Агентство розвитку Гощі»?

Через відсутність власного сміттєзвалища в Гощі, поломки сміттєвоза, брак кадрів комунальне підприємство останнім часом виконувало свої функції погано. Я збираюся ситуацію виправляти. Почала зі збільшення заробітної плати працівникам. Таке рішення зумовлене тим, що робота комунальників дуже тяжка і специфічна. Не кожен хоче брати мітлу в руки та підмітати вулиці, не кожен хоче щодня збирати в Гощі сміття й нюхати сморід непотребу. Відтепер наші двірники отримують 5 тис. грн, водії сміттєвоза – 7,225 грн. Усі решта – у межах цих сум.

Скільки людей працює в КП і чи може ця кількість задовольнити потреби населеного пункту, де мешкає 5300 людей?

У КП працює 17 людей, із них 4,25 ставки адмінпрацівників. Роботи дуже багато. За усіма мешканцями та гостями селища прибирають лише 5 двірників. Спочатку – центральну та прилеглі до неї вулиці, Гощанський парк.

Для того, аби ефективно налагодити роботу КП нам потрібен електрик, зварювальник. Але нових працівників ми будемо набирати уже наступної весни, бо робити це на осінньо-зимовий період сенсу немає.

Що потрібно зробити комунальному підприємству, аби благоустрій Гощі поліпшився?

Гощанці заслуговують жити в чистому, затишному містечку. Основне наше завдання прибрати селище. У Гощі встановлені 170 баків для ТПВ, 30 – для роздільного сміття. Сміттєвих контейнерів мало. Плануємо встановити додаткові баки для ТПВ та для роздільного непотребу.

Але брак контейнерів – то півбіди. Найбільша проблема Гощі полягає у відсутності власного сміттєзвалища. До 1 вересня ми ще возитимемо сміття на рівненське сміттєзвалище, до якого добиратися 25 км. З 1 вересня наше сміття «їздитиме» до Корця, який від нас розташований на відстані 45 км. Дорога неблизька. Сміттєвоз робить 2, інколи 3 рейси в день. Це за умови, що машина працює. Давайте рахувати, у Гощі 170 контейнерів для ТПВ. Один сміттєвоз вміщує 25 контейнерів непотребу. Якщо біля контейнера лежать додаткові пакети, звільняємо від сміття лише 16 баків. Отже за три рейси сміттєвозом на відстань 25 км. в день, ми очищуємо від непотребу 40 контейнерів.

То чому часто чуємо про те, що сміттєві баки повні?

За 5 днів можна очистити всі сміттєві баки, але ж вони заповнюються щодня. Тому складається враження, що комунальна служба працює незадовільно. Усі наші зусилля, встановлені графіки вивезення сміття марні, якщо люди не допомагатимуть комунальному підприємству.

Що ви маєте на увазі?

Мало хто розуміє, що в сміттєві баки потрібно викидати лише побутові відходи. З’їли сардину в маслі, цукерку – викинули консервну банку, обгортку у власний смітник. Ось це є побутові відходи. А в нас? Пополола господиня город, зілля в сміттєвий бак. Роблять люди ремонт, непотріб туди ж жбурляють. А це заборонено. Як і заборонено викидати великогабаритне сміття, каміння. Я вже не кажу, що є окремі баки на пластик. Пластик в контейнерах із ТПВ створює додатковий об’єм сміття. От і виходить, що люди неправильно поводяться із ТПВ, а каміння летить в бік комунального підприємства. Мовляв, невчасно вивезли, гори сміття Гощею лежать. Я хочу, аби всі розуміли, що КП не впорається саме. Не смітіть, сортуйте непотріб, не дозволяйте переповнювати контейнери. І, повірте, КП виконуватиме свою роботу вчасно і на відмінно.

Чи всі мешканці Гощі уклали договори з КП на вивезення ТПВ?

Ні. Укладені лише 1447 договорів. Це 72 відсотки. Зараз працюємо над тим, аби цей показник наближався до 100 відсоткової позначки. А буває, договір укладений із однією людиною, а в будинку мешкають 7. Ми ставимо один сміттєвий контейнер із розрахунку на 25 людей. Ось так бажання перехитрити самих себе призводить до того, що баки переповнені сміттям.

Чи плануєте ви розширювати кількість послуг, які надає комунальне підприємство?

Так. Почали із того, що уклали договори на огляд димових та вентиляційних систем із Гощанською ЗОШ, Бабинською ОТГ (а це 11 газифікованих об’єктів). Також надаємо транспортні послуги для Симонівської сільської ради. Ми могли б електрифіковувати населені пункти, зварювати, ремонтувати дороги, зупинки, вимощувати бруківкою тротуари. Але для цього потрібні фахівці. Працюємо над створенням при КП служби ритуальних послуг, працівники якої здійснюватимуть благоустрій кладовища, копатимуть могили. Тут можна буде замовити катафалк.

Також у нас є спеціальна техніка, яка малює дорожню розмітку, техніка, яка подрібнює гілля.

Що потрібно, аби КП працювало злагоджено, ефективно й показувало ті результати, на які очікують гощанці?

Потрібно, щоб в Гощі врешті вирішили два глобальні питання: власне санкціоноване сміттєзвалище та новий сміттєвоз для КП. Наголошую, це не лише проблеми комунальників, чи селищного голови. Тому до їх вирішення потрібно долучатися усім: голові РДА, голові районної ради, депутатам, громадським активістам.

Також важливо, аби люди зрозуміли, що функціонування КП без їх допомоги буде менш ефективним. Вони мають вчитися сортувати сміття, брати участь в екоаціях, які проводяться в селищі. Гоща – це єдиний організм, якість життя в якому залежить від співпраці, взаєморозуміння. Уже на найближчих сесіях селищної ради затверджуватимемо нові правила благоустрою. У документі буде прописано те, що зобов’язані робити мешканці Гощі, установи та організації, для поліпшення благоустрою селища, і санкції, у разі їх невиконання.

Зі свого боку докладемо максимум зусиль, аби виправити усі недоліку в роботі КП, розширити сферу послуги та якісно їх надавати.

Поділитися:Share on Facebook
Facebook
52Tweet about this on Twitter
Twitter
Print this page
Print

Залишити відповідь