
Законодавець визначив, що громадські роботи, як вид адміністративного стягнення, полягає у виконанні особою, яка вчинила адміністративне правопорушення, у вільний від роботи чи навчання час безоплатних суспільно корисних робіт тривалістю від 20 до 60 годин (тривалість такого адмінстягнення визначає суд). Громадські роботи, як вид кримінального покарання, на відміну від адміністративного стягнення призначаються на строк від 60 до 240 годин.
Вид громадських робіт визначають органи місцевого самоврядування і особа відбуває покарання за місцем проживання.
Аналіз практики застосування громадських робіт свідчить про необхідність вдосконалення положень законодавства, якими регулюються такий вид покарань.
Засуджені особи та правопорушники відбувають громадські як правило на місцевому комунальному підприємстві. Проте в межах одного району міста або громади одночасно на обліку органів пробації перебуває відносно не велика кількість засуджених/правопорушників, що призводить до незацікавленості комунальних підприємств у наданні роботи лише одній або двом особам, які повноцінно не можуть виконати певний обсяг роботи.
Для усунення перешкод ефективному виконанню правопорушниками громадських робіт були запропоновані зміни до законодавства. Так, проєкт Закону пропонує:




Ці законодавчі новації наблизять Україну до європейських стандартів щодо виконання санкцій та заходів в громаді, визначеним законом і накладених на правопорушника, дозволять збільшити виховний вплив на особу через публічність відбування покарання, а громадські роботи зможуть принести користь громаді та, у певній мірі, компенсувати завдану злочином шкоду.