Офіційний сайт Гощанської селищної ради

 

Для людей з порушенням зору - натисніть Ctrl+

 

ГОЩАНСЬКА ГРОМАДА, РІВНЕНСЬКИЙ РАЙОН

Платформа єДопомога

Міністерство соціальної політики України разом з Міністерством цифрової трансформації України та Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні за фінансової підтримки Швеції розробили платформу єДопомога.

Платформа єДопомога допомагає кожному, хто постраждав від російської агресії. На платформі можна дізнатися, як отримати гроші від держави, залишити заявку на допомогу або запропонувати підтримати інших у забезпеченні продуктами харчування, одягом, ліками тощо. Платформа дозволяє громадянам (реципієнтам допомоги) швидко зареєструватися та залишити свою заявку на допомогу. Вона може включати водночас продукти харчування, засоби гігієни, ліки тощо. Також, зі свого боку на платформі реєструються благодійники.

Команда Мінсоцполітики працює над залученням до реєстрації на платформі тих, хто може надати підтримку. На єДопомозі, для зручності благодійників, передбачена можливість фільтрування замовлень, а саме вони можуть обрати область, місто, категорію товару та обрати кому саме допомогти: фізичній або юридичній особі.

Отримати допомогу через платформу єДопомога можна двома способами: онлайн та з рук в руки. Допомога онлайн – це коли благодійник обирає заявку, оплачує з будь якої країни світу Передплату єДопомога на суму 200, 500 або 1000 грн, а реципієнт допомоги отримує смс з кодом.

Реципієнт допомоги самостійно відвідує один з магазинів «Сільпо», «Фора», «Фоззі» та інші, обираючи товари з тих категорій, що були вказані в заявці та показує або диктує код отриманий в смс повідомленні. Допомога з рук в руки – це допомога, що доставляється самостійно благодійником або поштовими операторам. Благодійник самостійно обирає заявки, по яким хоче допомогти.

Платформа  єДопомога доступна  за посиланням:  https://edopomoga.gov.ua

Допомогти іншим або попросити допомогу:  https://social.edopomoga.gov.ua

ПРОТИДІЯ СЕКСУАЛЬНОМУ ТА ГЕНДЕРНОМУ НАСИЛЬСТВУ В УМОВАХ КОНФЛІКТУ В УКРАЇНІ

На при великий жаль в Україні вже восьмий рік триває війна з російською федерацією. Значно загострилася ситуація починаючи з кінця лютого цього року, коли наш сусід без попередження вторгся на територію нашої країни, наслідком чого була окупація ворожими військами території України, яка триває і досі. 

Частина українського населення, зокрема, в окупованих містах мала змогу покинути свої місця проживання, однак лишилися і ті, які в силу тих чи інших обставин або не змоги вчасно виїхати, або просто не мали такої можливості.    

Звичайно, як і під час будь-якого воєнного конфлікту,окуповане населення могло (а подекуди і піддавалося) бути піддане нелюдському по відношенню до себе ставленню з боку окупантів. Загарбники, чи то по прямих вказівках вищестоящого військового  начальства, чи то керуючись власними аморальними переконаннями всіляко знущалисята творили звірства стосовно мирних українців - чоловіків, жінок та навіть дітей. Часто застосовуючи побиття, катування, згвалтування і навіть вбивства.

Згідно визначення, сексуальне насильство - це будь-яка примусова сексуальна дія або використання сексуальності іншої людини, за яку може наступати кримінальна відповідальність сексуальне насильство, включає зґвалтування - проникнення до будь-якої частини тіла жертви будь-якої частини тіла кривдника чи предмета. Також слід розрізняти сексуальне домагання  - будь-яка форма небажаної вербальної, невербальної чи фізичної поведінки сексуального характеру, мета або наслідок якої - порушення гідності особи, зокрема шляхом створення загрозливого, ворожого, принизливого або образливого середовища. І ще однією категорією є так зване гендерне насильство  - це форми насильницьких дій, що мають чітко виражену гендерну групу, на яку спрямоване насильство або яка чинить насильство та переважно сприймається як насильство проти жінок, яке чинять переважно чоловіки.

Тому за такі дії для зловмисників, згідно чинного кримінального кодексу України (далі - ККУ), встановлена кримінальна відповідальність за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості особи, до яких відносяться зґвалтування, сексуальне насильство, примушування до вступу в статевий зв’язок, вчинення дій сексуального характеру з особою, яка не досягла шістнадцятирічного віку, розбещення неповнолітніх та домагання дитини для сексуальних цілей. 

Так, відповідно до статті стаття 438 ККУ  “ Порушення законів та звичаїв війни ”, - згідно якої жорстоке поводження з військовополоненими або цивільним населенням, вигнання цивільного населення для примусових робіт, розграбування національних цінностей на окупованій території, застосування засобів ведення війни, заборонених міжнародним правом, інші порушення законів та звичаїв війни, що передбачені міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, а також віддання наказу про вчинення таких дій - караються позбавленням волі на строк від восьми до дванадцяти років.

Згідно іншої статті ККУ “ Геноцид ”, - це діяння, умисно вчинене з метою повного або часткового знищення будь-якої національної, етнічної, расової чи релігійної групи шляхом позбавлення життя членів такої групи чи заподіяння їм тяжких тілесних ушкоджень, створення для групи життєвих умов, розрахованих на повне чи часткове її фізичне знищення, скорочення дітонародження чи запобігання йому в такій групі або шляхом насильницької передачі дітей з однієї групи в іншу карається позбавленням волі на строк від десяти до п'ятнадцяти років або довічним позбавленням волі.

Як бачимо лише дві статті ККУ регулюють відносини та встановлюють відповідальність за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості особи  та і то не повністю висвітлено суть та характери сексуального насильства , боротьбу з цим ганебним явищем як це вимагають міжнародні норми законодавства. Іншими словами чинне національне законодавство не повною мірою регулює та охоплює всі відносини, які виникають з приводу порушення прав та свобод громадян, що виникають з приводу збройного конфлікту в Україні, а тому потребує удосконалення, імплементації  (приведення у відповідність з міжнародними нормами) у сфері міжнародного права. 

Так, впродовж багатьох років відбувається процес Внесення змін до національного законодавства України у питаннях, що стосуються сексуального насильства, пов’язаного із військовим конфліктом, наразі великою мірою відбуваються в рамках національних планів дій з виконання резолюції Ради Безпеки ООН 1325 «Жінки, мир, безпека», а також «Стратегії запобігання та протидії сексуальному насильству, пов’язаному з конфліктом, в Україні». Ще у 2016 році був затверджений Перший Національний план дій з виконання резолюції Ради Безпеки ООН 1325 «Жінки, мир, безпека» до 2020 року,досягненням якого стало  визнання відсутності систематичних кримінальних розслідувань та судових вироків у зв’язку з випадками сексуального насильства, пов’язаного зі збройним конфліктом.  

У 2018 році була опублікована Національна стратегія запобігання та протидії сексуальному насильству, пов’язаному з конфліктом, в Україні, розроблена за підтримки Управління Верховного комісара ООН з прав людини та «ООН Жінки в Україні». У цій Стратегії були надані рекомендації, що мають на меті допомогти «Уряду України краще зрозуміти та впровадити ефективніші заходи для запобігання сексуальному насильству, пов’язаному з конфліктом, у межах наявних механізмів, а також за допомогою нових механізмів», а також рекомендації щодо того, як здійснювати ефективний моніторинг, фіксацію та розслідування таких випадків.

Важливого значення для приведення національного законодавства у відповідність до міжнародного права має зареєстрований  законопроєкт «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо імплементації норм міжнародного кримінального та гуманітарного права» № 2689.  Мета даного законопроекту забезпечити гармонізацію норм українського національного права із положеннями міжнародного кримінального та гуманітарного права щодо кримінально-правового переслідування за міжнародні злочини (геноцид, злочин агресії, злочини проти людяності та воєнні злочини), так само, як і виконання Україною міжнародних зобов’язань щодо запобігання юридичній та фактичній безкарності за вчинення таких злочинів.

Даним законопроектом планується внести зміни в чинний ККУ до статей 438 “Порушення законів та звичаїв війни” та 442 “ Геноцид”, Кримінального Кодексу України, а також доповнити його статтями 438-1 та 438-2 (щодо воєнних злочинів) та статтею 442-1 (щодо злочинів проти людяності). 

Зокрема, проект статті 438 визнає воєнним злочином «умисне вчинення (заподіяння) у зв’язку з міжнародним збройним конфліктом чи збройним конфліктом неміжнародного характеру стосовно особи, яка перебуває під захистом міжнародного гуманітарного права: 8) зґвалтування, сексуальної експлуатації, примусової вагітності, примусової стерилізації або будь-яких інших форм сексуального насильства»

Зміни, що пропонуються до статті 442 ККУ, яка встановлює відповідальність за злочин геноциду, також спрямовані на приведення її у відповідність до статті 6 Римського статуту та статті ІІ Конвенції про запобігання злочину геноциду та покарання за нього. Запропонована редакція бере до уваги практику, вироблену міжнародними кримінальними трибуналами, та визнає, що злочин геноциду може включати сексуальне насильство. Аналогічно статті 6 Римського статуту, у статті 422 перелічується п’ять основних форм злочину геноциду:вбивство членів групи; заподіяння серйозних тілесних ушкоджень або розумового розладу членам групи; умисного створення таких життєвих умов, які розраховані на повне або часткове фізичне знищення групи; вжиття заходів, розрахованих на запобігання народженню дітей; та примусова передача дітей до іншої групи. 

Підбиваючи підсумки можна констатувати, що самечерез збройне вторгнення з боку російської федерації в Україну значно почастішали випадки скоєння злочинів проти  статевої свободи та статевої недоторканості особи. Україна робить все можливе для того, щоб належним чином протидіяти випадкам сексуального та гендерного насильства в Україні в умовах воєнного конфлікту в Україні. В чинному кримінальному кодексі України визначенні відповідні статті для боротьби з цими ганебними явищами, зокрема стаття 438 “ Порушення законів та звичаїв війни ”,  та стаття  432 “ Геноцид”.

Однак, не дивлячись на це, чинне національне законодавство не відповідає вимогам міжнародних норм щодо боротьби з проявами таких видів злочинів, а тому нині проходить процес імплементації (приведення у відповідність) до норм міжнародного права. Великі надії покладено на законопроєкт № 2689 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо імплементації норм міжнародного кримінального та гуманітарного права». Метою якого є забезпечити гармонізацію норм українського національного права із положеннями міжнародного кримінального та гуманітарного права щодо кримінально-правового переслідування за міжнародні злочини (геноцид, злочин агресії, злочини проти людяності та воєнні злочини), так само, як і виконання Україною міжнародних зобов’язань щодо запобігання юридичній та фактичній безкарності за вчинення таких злочинів. Адже вкрай важливо, щоб в українських слідчих, прокурорів та суддів був належний досвід в питаннях міжнародного гуманітарного та кримінального права з приводу розслідування злочинів проти статевої свободи та статевої недоторканості особи в умовах воєнного конфлікту в Україні.

Щоб отримати правову допомогу дистанційно:

????напишіть на нашу електронну пошту: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. або  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

???? зателефонуйте на номери бюро:  (067) 360-88-48 або (068) 016-08-93.

Необхідні документи можна залишити в  скриньці для кореспонденції, що знаходиться за адресою: смт. Гоща, вул. Незалежності,20.

Правову консультацію можна також отримати:

  • зателефонувавши на безкоштовний номер системи БПД: 0 800-213-103.
  • поставивши запитання в месенджер ФБ-сторінки: https://www.facebook.com/Centre.4.Legal.Aid/
  • поставивши запитання на Інстаграм-сторінці системи БПД   https://www.instagram.com/ualegalaid/?hl=uk
  •  прочитавши правову інформацію на телеграм-каналі «Безоплатна правова допомога» https://t.me/ualegalaid  та обговоривши її у нашому чаті - https://t.me/ualegalaidchat
  • скориставшись правничою вікіпедією WikiLegalAid - https://wiki.legalaid.gov.ua

 

Головний юрист сектору “ Гощанське

бюро правової допомоги ” 

Рівненського місцевого центру

з надання безоплатної вторинної

правової допомоги                                      Вадим Гупалюк                                                                            

 

 

Олександр Слобожан: АМУ пропонує чотири законодавчі кроки з підтримки комунальних підприємств

Виконавчий директор АМУ Олександр Слобожан 10 травня в прямому ефірі на UA:Перший розповів про проблеми житлово-комунального господарства громад у період воєнного стану та запропонував законодавчі кроки для покращення матеріального стану комунальних підприємств.

Олександр Слобожан  звернув увагу, що під час війни змінилася регіональна політика, адже виникло чотири типи територій: глибокий тил, прифронтові області, населені пункти, які знаходяться під тимчасовою окупацією, та території, де ведуться активні бойові дії. Такий поділ впливає не тільки на місцеву економіку, життя людей, а й на надання основних послуг для забезпечення життєдіяльності громад. Тому Асоціація міст України запропонувала індивідуальні підходи  до оплати комунальних послуг на цей період: коли відомо та внесено в реєстр через систему “Дія”, що будинок зруйновано, нарахувань за житлово-комунальні послуги не відбувається, а якщо оселя вціліла - оплата нараховується, але стоїть питання можливості її здійснення. При цьому комунальні підприємства або державні підприємства продовжують забезпечувати життєдіяльність населених пунктів: вивіз сміття, подача електрики, води чи газу. Навіть якщо помешкання закрите, тимчасово покинуте, тепло ж туди подається. 

У деяких громадах оплата за комунальні послуги скасована рішеннями органів місцевого самоврядування, але тільки за ті послуги, за які відповідає місцеве самоврядування. Скасування оплати може відбуватися, якщо встановлено, що послуга не надається. Інша справа, коли послуга тимчасово не надавалася - існують механізми перерахунку, пільгового періоду, відповідних дотацій. Тобто кожний муніципалітет підходить до цього питання по-своєму, виходячи із ситуації, яка склалася, але маючи на меті недопущення колапсу комунальної сфери господарства. 

Олександр Слобожан підкреслив, що якщо зараз значно впаде рівень оплати за послуги ЖКГ, то у певний момент підприємства не зможуть їх надавати через брак фінансового ресурсу. Комунальні підприємства сьогодні потребують фінансової підтримки з боку держави, і для її забезпечення Асоціація міст України пропонує низку законодавчих дій та відповідних урядових рішень:

Перший крок - списання боргів комунальних підприємств, щоб вони змогли зробити таке списання для людей.

Ми маємо успішну практику таких рішень: минулого року був підписаний меморандум між центральною владою і Асоціацією міст України, за яким різницю в тарифах в обсязі 22 млрд грн було списано, що дозволило не підвищувати ціну на газ.  

Другий крок - спрямування цільової субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на підтримку сфери комунального господарства.

Такий підхід дозволить комунальним підприємствам не підвищувати вартість своїх послуг до економічно обгрунтованої, адже певним чином їх збитки компенсуватиме держава. 

Третій крок - міжурядові угоди в рамках президентської програми відновлення населених пунктів. 

АМУ вже безпосередньо бере в ній участь: налагоджує зв'язки між українськими та європейськими муніципалітетами для надання матеріально-технічної підтримки (платформа Cities4Cities), працює з різноманітними донорськими організаціями для поставки в населені пункти обладнання для відновлення пошкоджених об'єктів комунальної інфраструктури

Четвертий крок - податкові преференції для комунальних підприємств, оскільки вони також є платниками податків.

У перший місяць війни центральна влада надала серйозні податкові пільги для бізнесу незалежно від місця розташування (АМУ не підтримувала такий крок через  ризик суттєвого зменшення надходжень до місцевих бюджетів), а комунальні підприємства їх не отримали, хоча працюють, надаючи відповідні послуги людям. 

 

Такі чотири законодавчі кроки з фінансової підтримки комунальних підприємств дозволять досягти двох стратегічних цілей: забезпечення надання якісних послуг громадянам та недопущення зростання тарифів на ці послуги у складний період - наголосив Виконавчий директор АМУ Олександр Слобожан.

 

Повідомляє прес-служба АМУ

Пробаціонери Рівненщини долучилися до Всеукраїнської акції “Сади Перемоги”

Картопля від пробаціонерів з Полісся смакує і в Київській області, і в Харкові, і на передовій. А дбайливі господарі саджають нові #Сади_перемоги

На Рівненщині більшість працівників підрозділів пробації мають власні земельні ділянки, на яких вирощують городину для власних потреб. Але в умовах війни вони щедро діляться своїми запасами із тими, кого можуть підтримати.

Так, наприклад, родина заступника начальника Сарненського районного відділу передала для жителів Бучі, Ірпеня та Харкова, які наразі потребують гуманітарної допомоги, понад 200 кг картоплі та 50 кг городини (цибулі, моркви, столових буряків). Родина старшого інспектора Рівненського районного відділу № 2 для потреб Збройних Сил України надала понад 70 кг овочів та консервацію з власно вирощеної городини. Долучаються до збору таких продуктових наборів й інші працівники з багатьох підрозділів пробації області.

Враховуючи ситуацію в державі та нові виклики (у тому числі «продовольчі» прогнози), пробаціонери вирішили збільшити свої площі під висадку картоплі та усілякої городини. Долучилися до такої ініціативи й працівниці Сарненського районного сектору № 1. Сподіваються, що коли доведеться збирати урожай, то війна закінчиться і всі захисники повернуться в родини. А плодами своєї праці поділяться і з переселенцями, і з тими, хто немає зараз можливості виростити урожай на власному городі.

Та, як кажуть, не хлібом єдиним живе людина. Минулими вихідними провідний інспектор Вараського районного відділу також долучилася до Всеукраїнської акції #Cади_перемоги й допомагала місцевому комунальному підприємству «Благоустрій» готувати до висадки розсаду квітів.

Тож будемо зустрічати перемогу і з українським борщем, і з квітами!

Шановні абітурієнти! Запрошуємо вас на ДЕНЬ ВІДКРИТИХ ДВЕРЕЙ онлайн!

Шановні абітурієнти! Запрошуємо вас на ДЕНЬ ВІДКРИТИХ ДВЕРЕЙ онлайн! Ви матимете змогу ознайомитися із закладом освіти та його життям, а також, отримати відповіді на запитання, які вас будуть цікавити. Пряма трансляція заходу відбудеться на YouTube

 
 

Структура

Корисні посилання

Back to top