Офіційний сайт Гощанської селищної ради

 

Для людей з порушенням зору - натисніть Ctrl+

 

ГОЩАНСЬКА ГРОМАДА, РІВНЕНСЬКИЙ РАЙОН

На яких дорогах поменшає вибоїн

Доволі часто людям абсолютно незрозуміло, кому належить дорога, а отже, кому скаржитися на її незадовільний стан. Спробуємо розібратися.

Загалом існують чотири види автомобільних доріг: загального користування, вулиці та дороги міст і сіл, відомчі дороги та автомобільні дороги на приватних територіях. Одразу зазначу, що доріг двох останніх видів у межах Гощанської громади немає.

20220705 6839

Дороги загального користування - складова єдиної транспортної системи України. Вони поділяються на дороги державного значення, управління якими здійснює Укравтодор, і місцевого значення, на які поширюється компетенція ОДА.

До складу дорожньої інфраструктури Гощанської громади входять

26,3 км дороги міжнародного значення (відтинок траси Київ-Чоп), 24,4 км – регіонального й міжрайонного сполучення (Рівне-Тучин-Гоща) та 157,6 км, або 18 доріг обласного підпорядкування.

Решта 278,857 км, або 344 одиниці, – це вулиці та дороги комунальної власності, за стан яких безпосередньо відповідає Гощанська селищна рада. Якщо об’єднати протяжність доріг комунального значення в одну, то матимемо відрізок шляху від Гощі до Києва.

Через обмеженість фінансових ресурсів на територіях колишніх сільських рад здебільшого проводився поточний ремонт окремих ділянок комунальних доріг. З огляду на це експлуатаційні характеристики більшості з них не відповідали вимогам нормативних документів якості покриття. Ямковий ремонт, грейдерування та підсипання гравійно-щебеневої суміші не давали довготривалого ефекту, що постійно потребувало повторних робіт. Саме в такому незадовільному стані комунальні дороги колишніх сільських рад Гощанського району перейшли 2019 року в підпорядкування об’єднаній Гощанській селищній раді. Щоправда, на капітальний ремонт окремих із них була виготовлена документація і отримано експертний висновок. Це зокрема дороги Матіївка-Мичів-Мощони-Воронів-Воскодави, Чудниця-Витків-Андрусіїв, Русивель-Майків-Жаврів-Бочаниця. Експертний висновок має й документація на капітальний ремонт покриття на вул. Незалежності в Гощі.

Загальна вартість робіт станом на 2019 рік становила 126 млн 771 тис. 553 грн. І це в той час, коли вартість поточного середнього ремонту одного кілометра дороги в Україні становила майже 6 млн грн, а капітального – понад 20 млн грн. Зважаючи на значне здорожчання вартості матеріалів і робіт упродовж наступних трьох років, виготовлена 2019 року кошторисна документація потребує суттєвого коригування й збільшення фінансування в кілька разів.

Якщо 2019 року сільські ради, на жаль, не мали достатньо фінансів для проведення робіт, то чи можна це зробити за гроші Гощанської селищної ради, бюджетні кошти якої нині максимально спрямовуються на забезпечення соціальних потреб мешканців громади, вимушено переміщених осіб і, зрозуміло, Збройні сили України? 

Водночас суттєву нішу бюджетних видатків займає фінансування закладів бюджетної сфери. Найбільшу – галузі освіти, утримання дошкільних і позашкільних закладів якої покладено безпосередньо на місцеве самоврядування.

Попри це у розпал літа Президент України Володимир Зеленський заявив, що ремонт транспортної інфраструктури не можна зупиняти навіть в умовах воєнного стану. Він зазначив, що «сьогодні інфраструктура стає галуззю не комфорту, а необхідності та обороноздатності держави». Відтак були внесені певні зміни і в постанову Кабінету Міністрів України, яка на період воєнного стану в Україні зняла обмеження на капітальні видатки та дозволила використання бюджетних коштів на капітальний і поточний середній ремонти автомобільних доріг загального користування державного значення згідно із затвердженим переліком об’єктів.

Водночас перелік робіт, запланованих Гощанською селищною радою, зокрема першочерговий ремонт (аварійні, відновні роботи та експлуатаційне утримання) вулиць і доріг комунальної власності в населених пунктах, затверджує Рівненська обласна військова адміністрація. Це передбачає Постанова Кабінету Міністрів України № 590 «Про затвердження Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану» від 09.06.2021 року зі змінами та доповненнями.

- Згідно з наданим Гощанською селищною радою переліком цьогоріч у РОВА було погоджено поточний дрібний ремонт і експлуатаційне утримання 11 вулиць на території громади, - каже Гощанський селищний голова Микола Панчук. - Це вулиці Незалежності, Шевченка, Застав’я, Павлова, Наливайка, Соборна, Староєврейська в Гощі, В. Клімчука в Бочаниці, Шкільна - у Дроздові та Хабарська - у Симонові. Станом на сьогодні ремонт не відбувся лише на вулиці Незалежності та Староєврейській. Решта вулиць із цього переліку відремонтовані.

До слова кажучи, алгоритм проведення ремонтних робіт в умовах воєнного часу також має свої особливості і регламентуються правилами проведення спрощених закупівель або відкритих торгів. Яка між ними різниця? Спрощену закупівлю товарів чи послуг можна проводити, якщо їхня вартість становить від 50 до 200 тис. грн. Власне, саме ці умови дали можливість виконати поточний дрібний ремонт та провести експлуатаційне утримання вищезгаданих вулиць. У результаті спрощених закупівель щодо кожного з об’єктів, де очікувана вартість послуг становила по 195 000 грн, а загальна - 585 000 грн, удалось зекономити 13 668 грн.

Якщо ж вартість робіт становить понад 1 млн грн, тоді застосовуються умови відкритих торгів - основної і найчастіше вживана процедура закупівель.

У Гощанській громаді відкриті торги передбачали закупівлю послуг щодо поточного дрібного ремонту та експлуатаційного утримання вул. Незалежності в Гощі. Її ремонту вже давно чекають власники автотранспорту, щоразу маневруючи між вибоїнами проїжджої частини.

Згідно з виготовленою ще 2019 року проєктно-кошторисною документацією вартість капітального ремонту цієї вулиці уже тоді становила 36 млн 861 тис. 805 грн. В яку суму обійшовся б капремонт цієї дороги нині, страшно навіть уявити. Проте вибоїни латати треба, адже за останні роки їх стає все більше й більше. Тож, аби хоч якось поліпшити стан дорожнього покриття, цьогоріч Гощанська селищна рада ухвалила рішення про проведення поточного дрібного ремонту вул. Незалежності очікуваною вартістю 1200000 грн. Відтак пройшли відкриті торги з участю сімох учасників. Найбільш економічно вигідна цінова пропозиція, за якою визначили переможця, була позначена 699 999 грн. Тож у результаті ефективно проведеного тендеру економія становить 500 001 грн. Це дозволить розширити обсяг поточного дрібного ремонту та експлуатаційного утримання вулиць і доріг комунальної власності Гощанської територіальної громади.

Наступний етап тендерної процедури передбачав укладання угоди з переможцем та безпосереднє виконання робіт.

Здавалося б, от-от і на вулиці Незалежності розпочнеться ремонт. Проте… Напередодні безпосереднього укладання угоди переможець відмовився від взятих на себе зобов’язань.

Що далі? А далі 23 серпня було оголошено нового переможця – наступного учасника тендеру з найбільш економічно вигідною ціновою пропозицією 700 000 грн. Термін розгляду пропозиції закінчується 5 вересня. А це знову ж таки втрачений час. Проте іншого алгоритму виконання робіт наразі немає. Тож хочеться вірити, що наступний переможець нехай із затримкою, але розпочне ремонтні роботи і проїзд центральною вулицею Гощі стане менш проблематичним.

Загалом на реалізацію заходів Програми розвитку та утримання комунальних вулиць і доріг Гощанської селищної ради на 2021-2022 роки передбачено 7 млн грн. Станом на початок вересня фактично використано 1268246,72 грн. Це без урахування вартості ремонтних робіт на вулиці Незалежності. На розвиток дорожнього господарства за 6 місяців 2022 року з бюджету Гощанської селищної ради було спрямовано 447,4 тис. грн.

Насамкінець зауважу, що в останні роки поточний ремонт дорожнього покриття наблизився до рівня капітального за якістю виконання та обсягами проведення робіт. Це вимушений, але найпростіший спосіб відремонтувати дороги в рамках будівельного сезону. Важко сказати, наскільки це ефективно нині. Реальний результат побачимо через кілька років.

 

Аварійно-рятувальний загін спеціального призначення ГУ ДСНС України у Рівненській області запрошує на роботу

Аварійно-рятувальний загін спеціального призначення ГУ ДСНС України у Рівненській області ЗАПРОШУЄ НА РОБОТУ та ПРОХОДЖЕННЯ СЛУЖБИ в ДСНС України (пожежна служба) громадян на посади водіїв, рятувальників та за іншими спеціальностями.
Щомісячне та своєчасне грошове забезпечення в розмірі від 10000 грн.304383755 450388540466553 96002455685805852 n

Сім'я кожного військового, який загинув, захищаючи Батьківщину під час повномасштабної війни, має право на одноразову виплату з бюджету Гощанської селищної територіальної громади

304323512 449513483887392 1818205733860695558 nГощанська селищна рада не залишається й не залишиться осторонь від проблем та потреб членів сімей загиблих (померлих) захисників України й надалі вживатиме заходів для належного захисту та підтримки такої категорії громадян: «Ви завжди можете розраховувати на підтримку влади та громади. Те, що довелося пережити родинам військових, – це наша спільна втрата. Тому ми зі свого боку зробимо все, аби допомогти цій категорії громадян». – селищний голова Панчук Микола.
Сім'я кожного військового, який загинув, захищаючи Батьківщину під час повномасштабної війни, має право на одноразову виплату з бюджету Гощанської селищної територіальної громади.
Для отримання фінансової допомоги необхідно звернутися у відділ «Центр надання адміністративних послуг» Гощанської селищної ради (вул. Східна, буд. 6А).
Які документи потрібно подати для отримання одноразової грошової допомоги?
-паспорт та індентифікаційний код;
-відкритий рахунок в банку;
-свідоцтво про смерть;
-лікарське заключення про причину загибелі ( для матерів свідоцтво про народження, для дружини свідоцтво про шлюб).
Для призначення пільги на комунальні послуги звертатись в ЦНАП Гощанської селищної ради.
Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" особам, на яких поширюється чинність цього Закону, надаються такі пільги ( детально за посиланням) : - https://www.rv.gov.ua/pilgi-chlenam-simej-zagiblih
Отримати консультацію щодо видів допомоги можна в Надії Полюхович (тел. 0687586991).

Мешканці та гості Гощанська територіальна громада мають змогу побачити виставу «Ідеальний шторм».

 
На зображенні може бути: 7 людей та текстВ наше селище завітають актори київського театру «Сузір'я».
 
Вхід на виставу вільний. Проводитиметься збір коштів на підтримку ЗСУ.
 
Подивитися постановку «Ідеальний шторм» можна буде 3 вересня о 16 годині біля садиби Ленкевичів.
 
Автор п'єси, сценограф і режисер - постановник - Богдан Гнатюк. За мотивами книги Віталія Скоцика.

Благодійний ярмарок «Разом до перемоги»

Під час благодійного ярмарку «Разом до перемоги», який минулої неділі відбувся в селі Малинівка, спільними зусиллями вдалося зібрати 64 500 гривень. Ці кошти будуть використані на підтримку Збройних сил України.
Цього дня усі охочі могли придбати для себе творчі вироби – вишиті серветки, рушники, картини, прикраси. Купити можна було й різноманітні смаколики, які приготували працівники закладів освіти та культури громади. На ярмарку були представлені прикраси, вироби майстрів народної творчості, які вкотре підтверджують багатогранність українського мистецтва, адже, сьогодні наша країна захищає не лише фізичні кордони, а й духовні та культурні.
Яскравим доповненням благодійного ярмарку став виступ лаурата Міжнародних та Всеукраїнських пісенних конкурсів, соліста ансамблю національного обряду '"Родослав" м.Житомир - Олексія Будніка.
Щиро дякуємо всім, хто долучився до благородної справи, учасникам свята, майстрам, всім, хто не залишився сьогодні байдужим. Адже разом ми справді, потужна сила!
302444795 448827243956016 3671631376812643412 n
 
303173274 448826413956099 8391023128698299327 n
 
302606360 448825480622859 2517566435870420453 n

Щодо виплати допомоги по тимчасовій непрацездатності під час перебування працівника у простої не з його вини

МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 05.07.2022 р. № 6700/0/2-22/45

Державна служба України з питань праці

До Міністерства соціальної політики надходять звернення підприємств, установ та організацій […] щодо надання роз’яснень з питання виплати застрахованим особам допомоги по тимчасовій непрацездатності під час перебування їх у простої не з вини працівника.

За ініціативи виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України зазначене питання було спільно обговорено з представниками Мінсоцполітики, Мінекономіки, Держпраці, за результатами якого повідомляємо наступне.

Статтею 34 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП) визначено, що простій – це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами.

Час простою не з вини працівника, в тому числі на період оголошення карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, оплачується з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу) (абзац перший статті 113 КЗпП).

За час простою, коли виникла виробнича ситуація, небезпечна для життя чи здоров’я працівника або для людей, які його оточують, і навколишнього природного середовища не з його вини, за ним зберігається середній заробіток.

Слід зазначити, що законодавством не визначено умови щодо присутності/відсутності працівників на робочому місці під час простою.

Умови надання допомоги по тимчасовій непрацездатності визначає Закон України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” (далі – Закон).

Статтею 19 Закону передбачено право застрахованих осіб на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, яке виникає з настанням страхового випадку в період роботи (включаючи час випробування та день звільнення), зайняття підприємницькою та іншою діяльністю.

Разом з тим статтею 22 Закону встановлено, що допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати у разі настання в неї страхового випадку.

Статтею 1 Закону України “Про оплату праці” визначено, що заробітна плата – це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Оплата простою не з вини працівника згідно з Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженою наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 № 5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.01.2004 за № 114/8713, віднесена до гарантійних і компенсаційних виплат фонду додаткової заробітної плати як оплата за невідпрацьований час.

Отже з огляду на зазначене, на думку Міністерства, у разі настання у застрахованої особи, яка перебуває у простої та згідно із наказом роботодавця про запровадження простою зобов’язана бути присутньою на робочому місці (іншому місці, визначеному роботодавцем) з відповідним режимом роботи, одного із страхових випадків, визначених статтею 22 Закону, допомога по тимчасовій непрацездатності надається на загальних підставах, зокрема відповідно до норм статей 22 та 24 Закону, за дні непрацездатності, через які працівник втрачає оплату.

Водночас, якщо відповідний страховий випадок настав у застрахованої особи, яка згідно з наказом роботодавця про запровадження простою відсутня на робочому місці, на думку Міністерства, підстав для здійснення виплати допомоги по тимчасовій непрацездатності немає.

При цьому слід зазначити, що відповідно до статті 30 Закону рішення про призначення або відмову у призначенні допомоги по тимчасовій непрацездатності має прийматися комісією (уповноваженим) із соціального страхування, що створюється (обирається) на підприємстві, в установі, організації, із урахуванням вищевикладеного.

Розрахунок середньої заробітної плати для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності здійснюється відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 № 1266 (зі змінами).

Разом з цим зазначаємо, що листи міністерств носять інформаційно-рекомендаційний характер, не є нормативно-правовими актами і не встановлюють нових правових норм.

Перший заступник Міністра
Євген КОТИК

Щодо надання матеріального забезпечення за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності під час перебування у простої

МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 05.07.2022 р. № 2063/0/290-22/45

Управління нагляду Мінсоцполітики розглянуло лист […] щодо роз’яснень з питання надання матеріального забезпечення за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності (далі – матеріальне забезпечення) застрахованим особам під час перебування у простої.

За результатами спільного опрацювання порушеного питання з представниками виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, Мінсоцполітики, Мінекономіки, Держпраці повідомляємо наступне.

Статтею 34 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП) визначено, що простій – це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами.

Час простою не з вини працівника, в тому числі на період оголошення карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, оплачується з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу) (абзац перший статті 113 КЗпП).

За час простою, коли виникла виробнича ситуація, небезпечна для життя чи здоров’я працівника або для людей, які його оточують, і навколишнього природного середовища не з його вини, за ним зберігається середній заробіток.

Слід зазначити, що законодавством не визначено умови щодо присутності/відсутності працівників на робочому місці під час простою.

Умови надання матеріального забезпечення, зокрема, допомоги по тимчасовій непрацездатності, допомоги по вагітності та пологах, визначає Закон України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” (далі – Закон).

Статтею 19 Закону передбачено право застрахованих осіб на матеріальне забезпечення, яке виникає з настанням страхового випадку в період роботи (включаючи час випробування та день звільнення), зайняття підприємницькою та іншою діяльністю.

Разом з тим статтею 22 Закону встановлено, що допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати у разі настання в неї страхового випадку.

Статтею 1 Закону України “Про оплату праці” визначено, що заробітна плата – це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Оплата простою не з вини працівника згідно з Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженою наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 № 5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.01.2004 за № 114/8713, віднесена до гарантійних і компенсаційних виплат фонду додаткової заробітної плати як оплата за невідпрацьований час.

Отже, з огляду на зазначене, на думку Міністерства, у разі настання у застрахованої особи, яка перебуває у простої та згідно із наказом роботодавця про запровадження простою зобов’язана бути присутньою на робочому місці (іншому місці, визначеному роботодавцем) з відповідним режимом роботи, одного із страхових випадків, визначених статтею 22 Закону, допомога по тимчасовій непрацездатності надається на загальних підставах, зокрема, відповідно до норм статей 22 та 24 Закону, за дні непрацездатності, через які працівник втрачає оплату.

Водночас якщо відповідний страховий випадок настав у застрахованої особи, яка згідно з наказом роботодавця про запровадження простою відсутня на робочому місці, на думку Міністерства, підстав для здійснення виплати допомоги по тимчасовій непрацездатності немає.

При цьому слід зазначити, що відповідно до статті 30 Закону рішення про призначення або відмову у призначенні допомоги по тимчасовій непрацездатності має прийматися комісією (уповноваженим) із соціального страхування, що створюється (обирається) на підприємстві, в установі, організації, із урахуванням вищевикладеного.

Розрахунок середньої заробітної плати для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності здійснюється відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 № 1266 (зі змінами).

Щодо допомоги по вагітності та пологах слід зазначити, що частиною першою статті 25 Закону передбачено надання зазначеної допомоги як компенсації втрати заробітної плати (доходу) за період відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами.

При цьому частиною третьою статті 25 Закону встановлено, що у разі надання застрахованій особі відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами у період простою підприємства, установи, організації не з вини застрахованої особи допомога по вагітності та пологах надається з дня виникнення права на відпустку у зв’язку з вагітністю та пологами.

Разом з цим зазначаємо, що листи міністерств носять інформаційно-рекомендаційний характер, не є нормативно-правовими актами і не встановлюють нових правових норм.

Начальник Управління нагляду
Максим ЗАЦЕРКОВНИЙ

Дізнайтесь, яку допомогу внутрішньо переміщені особи можуть отримати в Гощанській селищній раді.

vse bude ukrayina instagram publikacziya svitlyj zhovtyj blakytnyj pprr6bbk2ym6pabep7vgr0x86xsllj9w36haj7vtecПерший крок для переселенців це отримання відповідної довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. Заява на отримання даної довідки подається внутрішньо переміщеною особою (в тому числі неповнолітніми дітьми – вік 14-18 років) особисто, а малолітніми дітьми (до 14 років), недієздатними особами або особами, дієздатність яких обмежено -  через законного представника до Центру надання адміністративних послуг (смт Гоща, вул.Східна,6А). Там же, внутрішньо переміщеній особі оформлять допомогу на проживання, щомісячний розмір якої становить по 2000 грн на дорослого та по 3000 грн на дитину.

Але з травня 2022 року отримати таку допомогу можуть лише ті переселенці:

  • -чиє житло, зруйноване або непридатне для проживання внаслідок пошкодження;
  • -які перемістилися з території, де ведуться бойові дії або які перебувають в окупації, оточенні(блокуванні) чи з Криму.

Для отримання гуманітарної допомоги внутрішньо переміщеним особам необхідно звернутися до КЗ ” Територіального центру соціальних послуг” (смт Гоща, вул.Застав’я, 22, І поверх). З собою мати довідку внутрішньо переміщеної особи, паспорт та індентифікаційний код.

Також, слід відмітити, що власникам житла, які безоплатно поселили в своїх помешканнях внутрішньо переміщених осіб, крім членів своєї сім’ї у розумінні Сімейного кодексу України, надається компенсація для покриття понесених власниками витрат, пов’язаних з таким розміщенням. Для цього із заявою та необхідним пакетом документів власнику потрібно звернутися до відділу соціального захисту населення Гощанської селищної ради (смт Гоща, вул. Застав’я, 22, ІІ поверх).   

 

Корисні посилання

Back to top